lørdag, mai 7

Cupcakes med ostefrosting

For noen dager siden fikk jeg lyst til å lage cupcakes igjen. Det er så kjekt å ha liggende i fryseren, og nå var det tomt! Da passet det godt å bake nye. Jeg har ikke pyntet de noe annet enn med frosting, da de skal fryses. Det går forresten veldig fint!


Jeg har brukt samme muffinsoppskrift denne gangen, som de jeg la ut innlegg om for en tid tilbake. Nemlig vaniljemuffins, som er den mest "vanlige".

Dette trenger du:
  • 150g romtemerert smør
  • 2dl sukker
  • 3 egg
  • 4dl mel
  • 1ss vaniljesukker
  • 2ts bakepulver
  • 3dl fløte eller helmelk
  • 2ss vaniljekesam

Slik gjør du:
  • Forvarm ovnen til 170 grader
  • Bland sukker og smør til en luftig smørkrem
  • Tilsett ett og ett egg (pisk godt mellom hvert)
  • Bland mel og vaniljesukker
  • Rør inn dette mens du sper på med fløte/helmelk, litt etter litt
  • Tilsett kesam
  • Rør inn bakepulveret til slutt
  • Hell røre i muffinsformer (Dersom du ønsker store muffins er det greit å ha en muffinsform slik at røra ikke flyter utover i ovnen. Se bilde under)
  • Stek i ca. 13 min, midt i ovnen
  • Avkjøl på rist


For å lage Ostefrosting trenger du:

  • 150g Tine kremost, naturell
  • 100g romtemperert smør
  • Saften fra en halv sitron
  • 375g melis
Slik gjør du:
  • Bland kremost og smør til det blir "krem"
  • Tilsett melis og saften fra sitronen
  • Rør godt, og tilsett eventuelt konditorifarge

- Siri

1 kommentar:

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et spor :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...