lørdag, april 16

Alanya 7-14.04.11

Nå har jeg fått lagt inn alle bildene fra Tyrkia, og tenkte derfor å dele noen av dem med dere. For at innlegget ikke skal bli flere meter langt har jeg satt sammen mange bilder til ett! Allikevel må jeg advare mot mange bilder..!




Bildene blir sjåmete da jeg har fortørret dem
Som dere ser fikk vi MYE god mat! Tre restauranter dere MÅ besøke i Alanya er Harbour, Sedir og Elite. Harbour ligger på havna, og man sitter ca. tre meter unna middelhavet! En kjempefin restaurant med helt nydelig mat. Sedir og Elite ligger helt nede ved Kleopatrastranden, nære borgen. De ligger faktisk rett ved siden av hverandre. Meget god mat her også!





En annen ting dere MÅ oppleve i Tyrkia er Hamam! Det består av sauna, kroppsskrubb, skummassasje, ansiktsmaske og klassisk massasje. (Eventuelt også manikyr, pedikyr osv) Man får en ordentlig skrubb fra topp til tå. Dette er derfor lurt å gjøre en av de første dagene, siden man da får en dypere og jevnere brunfarge. Man føler seg rett og slett helt ny etter en slik skrubb! Alt dette betalte vi i underkant av 200 kr for, og DET er ikke verst!


En lokal kar på fruktmarkedet



Kleopatrastranda





Tyrkerne er gode frisører, og her kan du spare masse penger! Mamma fikk vasket, stripet, klippet og fønt håret sitt for 340 norske kr!! I Norge må man over 1000 lappen.


Hotellrommet. "Sunpark Ocean"

Farlig god dessert!

Og som den shoppaholikeren jeg er ble det selvfølgelig med en del hjem!
Et lite tips til dere! Hvis du skal til Tyrkia bør du kjøpe neglelakk. Kvaliteten er kjempebra og prisen er til å skrike av! Hele 5 kr ga vi pr. flaske. Jeg synes kvaliteten på disse er bedre enn feks. Isadora som jeg vanligvis bruker. Tilsammen kjøpte jeg og mamma hele (HOLD DERE FAST) 32 flasker med neglelakk!!! Men da har vi ei stund;-) De er bare så gode.



 Se på denne søte gruppen! Jeg måtte bare ta bilde av den.

Klarer dere å se hva dette er? Det er et sekskantet hagehus! Akkurat slik jeg drømmer om å få en gang i livet;-)


Nydelige Kleopatrastranda. Det sies at Kleopatra bodde oppe på borgen dere ser i bakgrunnen der. Hun ble visstnok bært ned til stranden av flere tjenestemenn, hver dag.


En kveld valgte vi å bli med på Tyrkisk aften på hotellet. Her skulle det være tyrkisk mat, tyrkisk dans, flammeshow og magedans. Under det danseshowet ble selvfølgelig jeg dratt frem. Jeg ble med i den troen at jeg skulle danse! Der tok jeg feil. Jeg ble svingt rundt i lufta og lagt ned på et teppe! Jeg fikk ei treplate over magen. En tyrker skulle kaste kniver og få de til å stå i treplata. MED MUNNEN skulle han gi de fart. Jeg var livredd og så for meg at jeg måtte på sykehus og sy! Plutselig fant de på at de skulle råke siden på treplata istedet for helsiden.. Da sa jeg at "nei det vil jeg ikke". Ikke nok med det, han skulle kaste alle FEM knivene SAMTIDIG! Fortsatt med munnen.. I det han skulle til å kaste lukket jeg øynene og skrek "NEEEEEEEEEEEEI", og selvfølgelig var alt bare tull! Han bare kom fort mot meg.. Fy flate hvor redd jeg var..



Senere ble jeg dratt med opp på magedans også. Jeg som er stiv som en pinne! Fin kombinasjon. ;-) Men morsomt var det iallfall!




Vi hadde en helt fantastisk flott uke i Alanya. Vi bodde på hotellet Sunpark Ocean og er storfornøyd med valget. Hotellet er to år gammelt og ligger PÅ stranda. Jeg vil absolutt anbefale dette hotellet videre. Kort avstand til alt. Du kan lese om hoteller på Ving. :-)

Været var knall hver dag, bortsett fra litt vind en dag. To netter regnet og tordnet det, men da sov vi, så det gjorde ikke noe! Om dagen var det 25 grader i skyggen på det meste, tror jeg. Om kvelden ble det kjøligere.

I morgen går turen til Oslo for å hente min etterlengtede hagegruppe. Gleder meg til å få den ut på terrassen!

- Siri

6 kommentarer:

  1. Hei!

    Sofatrekkene kjøpte jeg hos Ellos...
    Link til 2-seteren her....http://www.ellos.no/dv/20-Hjem-Ovrigetekstiler-Mobeltrekk-Sofatrekk/_/N-hal?Nr=253333&sta=%7csofatrekk%7c%7c0

    SvarSlett
  2. Velkommen hjem !Begynte å savne deg nå .Hyggelig å stikke innom deg .Ser ut som dere har hatt en fantastisk fin tur .Flotte bilder.Dere er vel i ferd med å planlegge neste
    tur snart,om jeg kjenner dere rett . . Klem . .
    Erna .

    SvarSlett
  3. Tusen tusen takk for en kjempeflott uke i Alanya Siri, jeg er veldig glad i deg! Kjempefine bilder bortsett fra de av meg fra stranda!!!

    SvarSlett
  4. Hei Siri,
    Hyggelig å lese innlegget ditt. Bra dere hadde et fint opphold på vårt hotell i Alanya. Velkommen tilbake! Mvh Sophie Frisholm, Ving Norge

    SvarSlett
  5. I'm really impressed with your writing skills and also with the layout on your blog. Is this a paid theme or did you modify it yourself? Anyway keep up the excellent quality writing, it is rare to see a great blog like this one today.
    My page slow computer

    SvarSlett
  6. I get pleasure from, lead to I found exactly what
    I used to be taking a look for. You've ended my four day long hunt! God Bless you man. Have a nice day. Bye
    Feel free to visit my page :: blackmotorcorp.com

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et spor :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...