tirsdag, april 3

Bleiekake til jente



GOD PÅSKETIRSDAG..

For noen uker siden holdt vi babyshower for ei venninne av meg som venter ei lita prinsesse i disse dager.
Det var en artig kveld med koselige leker og ikke minst masse flotte klær og dilldall til den lille.. Og litt til mor også selvfølgelig! 

I den anledning lagde jeg ei bleiekake fra oss alle.. Jeg har laget et innlegg om bleiekake før, som dere kan se her. Gjorde det litt annerledes med sløyfene denne gangen.. Jeg skrev og viste bilder av hvordan jeg gjorde det forrige gang, men her kommer fremgangsmåten på nytt.


For å lage bleiekake trenger du:

♥ Bleier (jeg brukte nyfødt bleier 3-5kg?? Det holder med en bleiepakke om du vil ha lik strl. som min)
♥ Gummistrikker
♥ En rund papplate 
♥ Sølvpapir (til å ha rundt papplata)
♥ Papprullen fra en lang rull med sølvpapir (den i midten)
♥ Silkebånd og diverse pynt/babyutstyr 
♥ Cellofan om du vil pakke inn bleiekaka (lettere å frakte den da)

Slik gjør du:

♥ Brett (rull) bleiene slik du synes blir penest, ta på gummistrikk på midten og legg bleiene til side.
♥ Dekk papplata med sølvpapir
♥ Sett papprullen i midten av papplata og sett bleier rundt  papprullen.
♥ Sett så en gummistrikk rundt alle disse
♥ Fyll etter med bleier til gummistrikken blir stram
♥ Knyt eventuelt flere gummistrikker sammen slik at den blir lengre, så får alle bleiene til å sitte sammen i første etasje
♥ Gjør det samme på andre etasjen, men denne gangen færre bleier slik at andre etasje blir mindre enn første
♥ Gjør det samme med tredje etasje
♥ Vri bleiene slik at det som er synlig av bleiemotivene står inn (slik at når du ser rett på den er den helt hvit)
♥ Knyt på ønskede sløyfer og pynt (jeg har brukt to ulike silkebånd
♥ Pakk inn i cellofan

























Ønsker dere alle en flott påskeferie! :-)


- Siri


9 kommentarer:

  1. Å,den var skjønn da Siri:) En riktig fin påske til deg også:)

    Klem

    SvarSlett
  2. Ekstra fint å gi bort slike gaver! Og de er jo så fine også!
    Alle mine gravide venninner, har fått en slik på babyshower:)
    Ha en fin påske!

    SvarSlett
  3. Så søt! :D

    Den kaninen har Hedda - hun elsker dem fortsatt, i en alder av nesten 4 år.

    God påske!

    SvarSlett
  4. Hei Siri! Så flott bleiekake!! Jammen er venninna di heldig som får den!
    Ha en fortsatt riktig God Påske! Kos deg!

    SvarSlett
  5. Hei Siri :)
    Å ja, disse bleiekakene er bare
    så skjønne ღ tenk å få noe så
    flott da... :)) Ønsker deg en
    fortsatt god påske, stor klem
    fra Mette

    SvarSlett
  6. For en nydelig bleiekake du har laget:-))
    Go påske:)klem

    SvarSlett
  7. Ahhh, kjempesøt;D Veldig heldig hun som fikk den! Ingen babyshower her selv når jeg ventet, men må nok gi et lite hint neste gang.
    Takk for koselig hilsen tilbake fra deg:)

    Ønsker deg en finfin avslutning på påsken!

    SvarSlett
  8. Tusen takk for herlig kommentar hos meg! Så flott blogg du har! Måtte bare kommentere på denne bleiekaka, så stilig den var:D hehe.

    Ønsker deg en herlig dag!

    SvarSlett
  9. Det var en nydelig bleiekake. Kan jeg spørre hvor mange bleier du brukte på hver av etasjene?

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et spor :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...