lørdag, mars 3

Vår 2012 = pasteller her i heimen

God lørdag kjære lesere...

Håper det er solfylte dager hos dere også. Her er det skikkelig påskevær om dagen!!
Det er så godt med sol og varmegrader igjen.. :-)

Som dere ser har det fått flytte inn litt farger i heimen. Pastellfarger er en favoritt hos meg.. 


Disse cupcakes`ne kjøpte jeg på Søstrene Grene i fjor en gang.
Den rosa lykta fant jeg i en liten interiørbutikk i København. Synes den var så fin, også var det akkurat en av de fargene jeg var på utkikk etter.. 



I København gikk jeg flere ganger forbi en klesbutikk med masse telefoner i ulike farger i vinduutstillingen. 
Til slutt måtte jeg bare gå inn å spørre, og gjett hva? Jeg kunne få kjøpe en!! Jippi.. 
Det var en svært fornøyd, litt usikker Siri som gikk ut av butikken med ny telefon.. Hva var det jeg egentlig bringe inn i mitt hjem nå??


Er den ikke søt da? :-) Enn så lenge skal den få stå framme.. Artig med litt annet og ikke minst farger! Den siste tiden har jeg merket at det har vært lite farger her, så det trengtes virkelig..


I dag har vi vært i Kongsvinger etter et nytt oppussingsobjekt. Nemlig en gammel spisestue med tilhørende skjenk.. Jeg gleder meg til å starte med dette prosjektet. MEN, jeg lurer på om noen av dere har noen erfaring med pussing av møbler som ordinært har lakk? Om dere skjønner hva jeg mener.. 
Finner det noe lignende som feks. sandblåsing, som man kan bruke på tremøbler?
Har en følelse av at disse møblene kan bli tunge og pusse, spesielt med tanke på utskjæringer osv..
Tips tas imot med stooor takk! :-))

Håper dere har en SUPER helg. Kos dere videre. :-)

- Siri

9 kommentarer:

  1. Hærlige bilder♥ og kjempe tøff telefon:D

    SvarSlett
  2. Åååå så fint med pasteller i hus:D De er kommet inn her også! Herlig mot vår og sommer. Gjør meg glad rett og slett:)
    Den var bare sååå TØFF den telefonen!!! Den må du så absolutt ha fremme! :D

    Takk for en kjempehyggelig kommentar inne hos meg:D Gleder meg masse til å se spisestua!:D Har planer om å gjøre akkurat det samme en dag. Men akkurat nå er det ikke plass inne på kjøkkenet. Det blir den dagen vi får en ordentlig spisestue!:):)

    KlemKlem

    SvarSlett
  3. Haha, den telefonen var jo helt knall! :-) Likte cupcakes'ene også, de passet godt inn hos deg. :-)

    Min erfaring med møbler, uansett overflate, er at man ikke nødvendigvis trenger å pusse ned alt. Bare man får mattet ned overflaten, så hjelper det som regel på. Evt kan du jo bruke emaljelakk å male med, den er jo supersterk på de fleste overflater. :-)

    Ha en god søndag, Siri!
    Klem, Linda

    SvarSlett
  4. Takk for kommentar hos meg :)

    Flott bilder du hadde, og morsom telefon du har kjøpt deg! :)

    SvarSlett
  5. Hei på deg , og tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg , jeg deler villig vekk hvordan jeg trekker om gamle stoler og her har jeg laget et blogginnlegg om hvordan jeg gjøre det, håper det kan hjelpe deg litt på vei :))

    http://mitthviteskattkammer.blogspot.com/p/trekke-om-en-gammel-stol.html

    ps. kjempekoselig blogg du har, tror jeg skal bruke litt tid her hos deg i kveld :))

    klem fra Babsy

    SvarSlett
  6. så fin tlf, og pastell er fint nå til våren... Er en fin tid vi har i vente.

    Klem

    SvarSlett
  7. Jag älskar pasteller - speciellt nu när det börjar dra sig mot vår och sommartider!
    Den telefonen var ju bara råkul - och den passade verkligen in hemma hos dig!

    Önskar dig en strålande måndag! Kram Joy

    SvarSlett
  8. Så deilig med litt farger i heimen, det er et "vårteng" fra oss menneskers side.. ;) Den tlf var jo bedårende da, ett vakkert blikkfang :)

    SvarSlett
  9. Love the colour of telephone and those cupcakes seem delicious :)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen et spor :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...